Artykuły przeznaczone dla telepracowników

Jesteś tu: zdalniej.pl » Dla telepracowników (Strona 2)

Smutny vs szczęśliwy pracownik – [infografika]

Citrix Online przygotowało ciekawą infografikę o telepracy. Zebrano dane z różnych amerykańskich źródeł (głównie od Telework Research Network) i pokazano, dlaczego praca zdalna sprawi, że pracownicy będą odczuwali większą satysfakcję z pracy. Czy wiedzieliście, że aż 86% Amerykanów chciałoby mieć elastyczne warunki zatrudnienia (elastyczne godziny, telepraca) według badań Sloan? To zdecydowanie większy odsetek niż w [...]

Czy jeśli Twój szef jest sadystą, telepraca pomoże?

W społeczeństwie rośnie świadomość przemocy psychicznej w miejscu pracy. Mobbing może występować albo ze strony współpracowników (mobbing prosty) albo przełożonego (mobbing ukośny). W przypadku, gdy to osoby o podobnym statucie nas prześladują możemy zawsze zwrócić się do szefa z prośbą o rozwiązanie tego problemu (leży to w interesie samego pracodawcy, ponieważ zgodnie z artykułem 943 [...]

Dlaczego telepraca się opłaca? – [infografika]

Czasem pewne rzeczy łatwiej przekazać za pomocą grafiki, niż za pośrednictwem tysiąca słów. Dlatego przygotowaliśmy prostą infografikę, która ma ukazywać korzyści z telepracy. Wybraliśmy dwie korzyści dla pracodawcy, jedną dla pracownika oraz jedną dla społeczeństwa. Skąd się wzięły te dane? Telepracownik jest średnio o 20% bardziej produktywny. W ocenie menedżerów przebadanych przez Jacka Nillesa, produktywność [...]

Nie przestrzegają polityki bezpieczeństwa IT (infografika)

Bezpieczeństwo IT jest wymieniana jako jedna z największych barier rozwoju pracy zdalnej. Coraz więcej raportów alarmuje o lekkomyślności pracowników, jeśli chodzi zarządzanie danymi firmowymi. Tym razem Cisco przygotowało infografikę na temat przestrzegania polityki bezpieczeństwa na podstawie raportu Cisco Connected World Technology Report 2011 (infografiki podsumowujące raport już wcześniej prezentowaliśmy na łamach Zdalniej.pl). Oto infografika: Widzimy [...]

Specjaliści IT decydują się na kontrakt a nie etat

Badanie „Kontraktorzy IT w Polsce” przeprowadzone przez firmę Antal International i opublikowane na początku grudnia 2011 wykazało, że 57% menedżerów i specjalistów ds. IT woli pracować na kontrakcie niż na zleceniu. Dla 24% osób forma zatrudnienia nie ma znaczenia, a 19% ankietowanych preferuje etat. Eksperci Antal International przyczynę popularności kontraktu upatrują w tym, że osoby [...]

Podsumowanie 2011 dla telepracy

Wczoraj witaliśmy 2012, ale warto godnie pożegnać 2011, dlatego przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń, które naszym zdaniem miały największy wpływ na pracę zdalną i na świecie w zeszłym roku. Za wydarzenia uznaliśmy także publikacje istotnych raportów. 1. Raporty Telework Research Network Ten rok zdecydowanie należał do Kate Lister i Toma Harnisha, tworzących Telework Research Network. Stworzyli [...]

Jak przekonać szefa do telepracy (wideo)

Howcast przygotował krótki wideo poradnik, jak przekonać szefa do telepracy: Filmik przedstawia algorytm przekonywania na wesoło, ale jest w nim dużo prawdy. Krok po kroku można to streścić następująco: Podsumuj, ile czasu zyskasz, dzięki teledojazdom. Umów się na spotkanie z szefem. Najlepiej w środę, w środku dnia, ponieważ podobno wtedy szef ma najmniej do roboty. [...]

Telepraca w Kanadzie

Polecam dobrze zrealizowany, krótki reportaż o telepracy w Kanadzie w mieście Calgary: W reportażu przedstawieni są przykładowi telepracownicy oraz kilka danych z raportu o telepracy w Kanadzie. Reportaż powstał z okazji inicjatywy „WORKshift week”, która promowała teledojazdy i pracę zdalną. Programy prowadzone przez władze lokalne lub stanowe w Ameryce Północnej mają zupełnie inną formułą niż [...]

Ilu Polaków mogłoby i chciało telepracować?

W najnowszych raporcie nt. obrazu telepracy w USA, Telework Research Network podaje, że teledojeżdżać chciałaby 50 mln Amerykanów, a 45% wszystkich posad w Stanach Zjednoczonych do telepracy się nadaje. Między stanem pożądanym, a faktycznym jest przepaść, ponieważ jedynie 2,9 zatrudnionych w USA wskazuje dom jako główne miejsce pracy. Nie jest to, co prawda, idealny wyznacznik [...]

Sposób na problemy ze snem

Pracownik niewyspany to pracownik zły. Poranek w pracy spędzony na piciu kawy, śniadaniu (bo w domu nie zdążył) i sprawdzaniu skrzynki pocztowej znacznie dłużej niż się powinno, raczej nie należy do najbardziej produktywnych momentów dnia. Na szczęście taki ślamazarny początek dnia roboczego dotyczy tylko co dziesiątego pracownika. Nawet jeśli jednak niewyspany pracownik się zmobilizuje do [...]