BDO postawiło na telepracę mimo kryzysu

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Case studies » BDO postawiło na telepracę mimo kryzysu

Firma: BDO USA

bdoBDO USA jest członkiem BDO International, które jest piąta największą firmą doradczą i księgową na świecie (po tzw. Wielkiej Czwórce). BDO zajmuje się konsultingiem i świadczy usługi księgowe. W USA zatrudnionych jest około 2700 osób w 37 różnych lokacjach.

Omawiany okres: 2005-2010

Dlaczego telepraca?: BDO zawsze szczyciło się tym, że jest to dobra praca dla kobiet, dlatego w 2005 w ramach inicjatywy zatrzymywania, zatrudniania i awansowania kobiet przeprowadzono ankietę wśród pracownik nt. elastycznych form zatrudnienia. Okazało się, że mężczyznom tak samo zależy na elastyczności, jak kobietom, dlatego postanowiono rozszerzyć inicjatywę na wszystkich zatrudnionych.

Przebieg wdrożenia: BDO jako firma usługowa, z którą wielu klientów współpracuje na zasadach outsourcingu zna wartość zewnętrznych specjalistów, dlatego od samego początku przebieg wdrożenia i szkolenia nt. flexipracy prowadzone były przez Cali Wiliams Yost, ekspertki ds. elastycznych form zatrudnienia, właścicielki firmy Flex+Strategy Group i autorki książki „Work+Life: Finding the Fit That’s Right for You”.

Yost prowadziła rozbudowane sesje z pracownikami i partnerami w BDO. Dzięki temu pozyskała zwolenników telepracy wśród kluczowych decydentów. Właścicielka Flex+Strategy Group przygotowała także strategię, wg której BDO wdrożyło telepracę.

Nasza kultura organizacyjna to nie 9-17 – powiedziała Marcee Schwartz, doradca strategiczny BDO. Ponad 95% naszych pracowników ma laptopy, a dzięki technologii jesteśmy w stanie efektywnie komunikować się niezależnie od miejsca i strefy czasowej.

Podczas kryzysu BDO jeszcze bardziej postawiło na pracę zdalną, ponieważ kierownictwo wiedziało, że w ciężkich czasach zarządzanie przez wyniki jest jeszcze istotniejsze. Wg Schwartz elastyczność przeniknęła do kultury firmy, podkreśliła jednak, że kluczem do sukcesu było wprowadzenie zarządzania przez wyniki.

Efekty: W 2010 program elastycznego zatrudnienia w BDO został nagrodzony w programie Alfred P. Sloan for Business Excellence in Workplace Flexibility. Ponadto w ankiecie w 2009 pracownicy firmy odpowiedzieli, że elastyczność miała pozytywny wpływ na:

  • 83%: rekrutację talentów
  • 82%: zmniejszenie rotacji
  • 74%: wzrost konkurencyjności na globalnym rynku
  • 66%: wzrost produktywności
  • 65%: lepszą obsługę klienta
  • 65%: rozwój pracowników
  • 65%: efektywne zarządzanie zasobami (tj. nieruchomościami, dopasowaniem zatrudnienia do cyklów koniunkturalnych, zasobami biurowymi)

Komentarz: Case study BDO dowodzi, że warto zwracać się do pomoc do zewnętrznych podmiotów, których wiedza owocuje skutecznym wdrożeniem programów pracy zdalnej.

Źródło:
Raport o wzroście produktywności dzięki zarządzaniu przez wyniki
http://worklifefit.com/sites/default/files/AwardwinningBDOFlexStrategyKeyMetrics.pdf


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*