Dlaczego telepraca się opłaca? – [infografika]

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Dlaczego telepraca się opłaca? – [infografika]

korzysci-telepracy-infografika

Czasem pewne rzeczy łatwiej przekazać za pomocą grafiki, niż za pośrednictwem tysiąca słów. Dlatego przygotowaliśmy prostą infografikę, która ma ukazywać korzyści z telepracy. Wybraliśmy dwie korzyści dla pracodawcy, jedną dla pracownika oraz jedną dla społeczeństwa.

Skąd się wzięły te dane?

Telepracownik jest średnio o 20% bardziej produktywny. W ocenie menedżerów przebadanych przez Jacka Nillesa, produktywność pracowników, którzy rozpoczęli pracę zdalną wzrosła o 22%.  Jakie są przyczyny zwiększonej produktywności? Przede wszystkim chodzi o spokój i ograniczenie liczby dystraktorów. W dalszej kolejności chodzi o rozliczanie za wyniki, lepsze zarządzanie czasem i wdzięczność.

Koszty na telepracownika są dla firmy o 33% niższe. Tyle można zaoszczędzić przy dużym odsetku telepracowników.  AT&T zaoszczędziło o 2000 USD mniej na pracownika dzięki telepracy. Mamy też przykłady na polskim podwórku. W 2005 przebadał jedną firmę z Otwocka, która przyznała, że koszt na pracownika typowego wynosił 20 tys. zł, a na telepracownika jedynie 12 tys. zł w skali roku. Poznaj więcej dowodów na obniżkę kosztów przez telepracę.

Telepracownik oszczędza 3000 zł na dojazdach. Właściwie trafniejsze byłoby co najmniej 3000 zł. Gdyż na tyle firma badawcza Deloitte wyceniła roczny koszt przebywania w korkach na mieszkańca-kierowcę. W praktyce pracownik zdalny oszczędza nie tylko na paliwie.

Eliminacja korków prowadzi do redukcji emisji spalin o 50-70%, co wynika z raportu „Telework: Coming of Age?” . Warto zaznaczyć, że zmniejszenie natężenia ruchu ulicznego zwiększa także bezpieczeństwo na drogach.

 


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*