Czym jest telefonia VoIP i jakie korzyści niesie dla firm

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Porady » Porady IT » Czym jest telefonia VoIP i jakie korzyści niesie dla firm

Prowadzenie nowoczesnej działalności gospodarczej w dzisiejszych czasach oznacza absolutną konieczność korzystania z komunikacji na odległość. Można połączyć przy tym tradycyjną komunikację telefoniczną z komunikacją przez internet.

Technologia VoIP

Od lat korzystamy z telefonii komórkowej, a wcześniej w Polsce i na całym świecie porozumiewaliśmy się z innymi osobami na odległość używając sieci telekomunikacyjnych stacjonarnych. Niemniej, telekomunikacja przeszła w ostatnich latach rewolucję, w wyniku której powstała telefonia internetowa, która wyrasta na poważną konkurencję dla telefonii komórkowej i stacjonarnej.

Telefonia internetowa opiera się o protokół IP (Internet Protocal), stąd też często określana jest ona telefonią VoIP „Voice over Internet Protocol”.  Technologia ta polega na przekształcaniu dźwięku – sygnału analogowego, na sygnał cyfrowy przesyłany na dowolną odległość z wykorzystaniem sieci internetowej. Telefonia VoIP pozwala na rozmowy z wykorzystaniem szerokopasmowego internetu i odpowiednich urządzeń wyjściowych oraz wejściowych. Aby móc korzystać z technologii VoIP należy korzystać z telefonu dostosowanego pod kątem telefonii internetowej, ze smartfonu z dedykowaną aplikacją lub z komputera z aplikacją. Telefon VoIP wygląda dokładnie tak samo, jak telefon stacjonarny, ale wyposażony jest w dostęp do sieci internetowej, za pośrednictwem której przekazywany jest sygnał cyfrowy na odległość.

Zdobywa ona coraz większą rzeszę zwolenników i użytkowników – tak w grupie prywatnych klientów, jak i przedsiębiorców. Jej popularność wynika przede wszystkim z tego, że oferuje bardzo tanie połączenia krajowe i międzynarodowe, a także szereg usług dodatkowych, które nie są dostępne w tradycyjnej telefonii stacjonarnej.

Zalety telefonii VoIP

Podstawowym atutem technologii VoIP na tle innych systemów telekomunikacyjnych jest oszczędność. Telefonia tego typu pozwala na telefonowanie w kraju oraz za granicę po bezkonkurencyjnych stawkach – nawet po 3 grosze za minutę połączenia. Takie stawki oferuje na polskim rynku m.in. firma FCN, która przygotowała prócz korzystnej oferty cenowej, szereg usług dodatkowych dla klientów firmowych w zakresie telefonii VoIP. Wśród nich wymienia się liczne narzędzia telekomunikacyjne, takie jak wirtualny faks, wirtualną centralę telefoniczną czy telekonferencje. Wirtualny faks jest usługą pozwalającą na wysyłanie i odbieranie faksów za pośrednictwem sieci internetowej. Likwiduje to konieczność zainwestowania w urządzenie faksowe oraz ogranicza zużycie papieru czy tonera do drukarki faksu. Wirtualna centrala telefoniczna umożliwia budowę efektywnego systemy telekomunikacyjnego. Z kolei usługa telekonferencji umożliwia przeprowadzenie wielostronnego spotkania telefonicznego, bez konieczności fizycznej obecności wszystkich jego uczestników w tym samym miejscu.


Poleć znajomym: 

Komentarze (1)

  1. voiper
    Napisany 24/06/2015 o 11:30 | Link

    fcn jest spoko, ale halonet moge polecic z całego serca

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*