E-commerce w Polsce rośnie w siłę – wykrój swój kawałek tortu

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Porady » Porady IT » E-commerce w Polsce rośnie w siłę – wykrój swój kawałek tortu

Handel internetowy w Polsce notuje systematyczny i dynamiczny rozwój. Nasz rynek należy do najszybciej rozwijających się w Europie, a w najbliższych latach zapewne przybędzie przedsiębiorców, którzy zechcą oferować usługi i towary w sieci. Dlatego szukając planu na przyszłość warto zastanowić się nad działalnością w e-commerce.

Kto i dlaczego kupuje w polskich sklepach internetowych

Według badania Gemius dla e-Commerce Polska pt. „E-commerce w Polsce 2014”, rodzimi internauci preferują zakupy na krajowych stronach z takich względów jak: bezpieczeństwo, niższe koszty dostawy, możliwość odbioru osobistego, brak bariery językowej czy szybka dostawa oraz łatwiejsza reklamacja. Obszerny raport wskazuje również powody, które motywują nas do transakcji w internecie. Są to m.in.:

Dane z „e-commerce w Polsce 2014”

Internauci dostrzegają korzyści, ale i wady dokonywania zakupów drogą online. Najczęstszymi powodami do narzekań są:

  • wysokie koszty dostawy – atrakcyjna cena towaru przestaje być kusząca po doliczeniu wydatków na dostarczenie produktu,
  • zbyt długi czas oczekiwania na zakupioną rzecz,
  • produkty niezgodne z opisem i trudności z reklamacją czy gwarancją,
  • obsługa klienta pozostawiająca sporo do życzenia.

Odpowiedź na pytanie – co decyduje o wyborze tego, a nie innego sklepu internetowego jest stosunkowo prosta do odgadnięcia. Najważniejszy czynnik to oczywiście cena. Do istotnych aspektów należą również opinie na temat sklepu. Satysfakcja z transakcji skłania klientów do nabywania następnych produktów.

Kryteria wpływające na postrzeganie sklepu internetowego

Niestety, nie ma uniwersalnego przepisu na sukces sklepu internetowego. Jednak istnieją pewne elementy, które wpływają na zachowania klientów i podejmowane przez nich wybory. Oto pięć wskazówek dla potencjalnych e-sprzedawców:

  1. Dopilnuj projektu strony – witryna powinna by przejrzysta i łatwa w obsłudze – także na urządzeniach mobilnych.
  2. Klient nasz pan – obsługa klienta znacząco wpływa na postępowanie internautów. Brak kontaktu czy merytorycznej informacji może nie tylko odstraszyć klientów, ale i skutkować negatywnymi opiniami w sieci.
  3. Jakość i ilość – szeroki asortyment musi być odpowiednio posegregowany, żeby ułatwić użytkownikom odnalezienie tego, czego szukają.
  4. Bezpieczeństwo – odpowiednie zabezpieczenie transakcji ma duże znaczenie dla klientów. Sprzedawca internetowy, który dba o zapewnienie wygodnych i bezpiecznych sposobów płatności, zamówienia i dostawy jest znacznie bliżej osiągnięcia sukcesu na rynku.
  5. Lojalność – programy lojalnościowe, zniżki, promocje itp. działania wpływają na powrót klientów do sklepu.

Hosting dla sklepu internetowego

Osiągnięcie pomyślności w biznesie internetowym ułatwi właściwie dobrany hosting. W przypadku sklepów internetowych niezwykle istotna jest widoczność i duża wydajność strony. Powolne działanie lub czasowe wyłączenia witryny skutkują bowiem mniejszymi zyskami. Kogo wybrać, żeby nie tracić klientów? Z ciekawą propozycję wyszedł stosunkowo młody gracz na rynku, czyli NetDC.pl. Jak czytamy na https://www.netdc.pl/serwery-vps, innowacyjny VPS działa na łączu bez limitu transferu, a użytkownicy mogą liczyć na pełne wsparcie wykwalifikowanych osób codziennie, przez całą dobę – wszystko w przystępnej cenie.

Co ważne, VPS od NetDC.pl cechuje elastyczność. A to oznacza, że na kampanie promocyjną albo sezonowy wzrost ruchu można zareagować w dowolnym momencie, podnosząc parametry serwera bez przerw w pracy usługi.


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*