Raport „Telepraca – odpowiedź na wyzwania związane z rozproszonym biznesem XXI wieku”

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Raporty » Raport „Telepraca – odpowiedź na wyzwania związane z rozproszonym biznesem XXI wieku”

Geneza: Napisany przez firmę badawczą Wainhouse Research na zlecenie Microsoft

Rok publikacji: 2008

Liczba stron: 20

 

UWAGA. Jeśli szukasz ogólnych informacji o telepracy (pracy zdalnej, e-pracy, teledojazdach) to nie znajdziesz ich tutaj. Opis publikacji zawiera jedynie kluczowe zagadnienia w niej poruszane. Wiele publikacji powtarza te same fakty, dlatego je zebraliśmy i zapraszam do osobnych artykułów, stanowiących zbiorcze podsumowanie prac wiele autorów:

 

Kluczowe zagadnienia poruszane w publikacji:

Autorzy powołują się na następującą definicję telepracy:

Telepraca jest dowolną formą wprowadzenia technologii przetwarzania informacji (jak np. telekomunikacja i/lub komputery) w miejsce typowej podróży służbowej związanej z wykonywaniem pracy lub przeniesieniem pracy do pracownika, zamiast pracownika do pracy.

Czytaj więcej o definicjach telepracy.

Twórcy publikacji przytoczyli także dane dostarczone przez Gartner Dataquest, które mówią, że w 2007 40 mln na świecie pracowało co najmniej 1 dzień w tygodniu w domu, a predykcje na 2011 wskazują na 46,3 mln osób. Autorzy opisują także jakie zmiany zaszły w stosunku do telepracy wśród 100 najlepszych firm wg magazynu Fortune – w 1998 18% z nich pracowało nad zapewnieniem możliwości telepracy swoim pracownikom, natomiast w 2007 odsetek ten wzrósł do 82%.

 

Analitycy Wainhouse Research sugerują, że czasami najlepszą sposobnością do wdrożenia telepracy są czynniki zewnętrzn, a w szczególności przeprowadzka firmy.

 

Autorzy w okresie 02.-04.2008 przeprowadzili szereg wywiadów z kierownikami z 22 organizacji, znajdujących się na liście Fortune 1000. Jej skutkiem jest m.in. lista technologii, które zdaniem odpowiadających w największym stopniu sprzyjają telepracy:

  • Bezpieczny dostęp do sieci – wskazało na niego 10 osób spośród badanych.
  • Biznesowe linie telefoniczne – 8 osób.
  • Konferencje internetowe – 5 osób.
  • Wiadomości błyskawiczne (Instant Messaging) – 4 osoby.
  • Konferencje audio – 3 osoby.
  • Repozytorium dokumentów – 1 osoba.
  • Konferencje wideo – 1 osoba.

 

Na zakończenie pragnę pokazać rysunek stworzony przez Wainhouse Reseach, który fantastycznie oddaje idealne warunki do rozwoju telepracy:

idealne_warunki_telepracy

Źródło: „Telepraca – odpowiedź na wyzwania związane z rozproszonym biznesem XXI wieku” s.10, Wainhouse Research 2008

 

Opinia o publikacji:

Raport jest odtwórczy i nie licząc kilku statystyk nie ma nic nowego. Ponadto jest w nim kilka dziwnych rzeczy – np. podział telepracowników uważam za wprowadzający w bład, ponieważ uwzględniają w nim pracowników fizycznych.Autorzy przyjęli też niezrozumiała dla mnie konwencję, by słowo „telepraca” zawsze pisać z dużej litery. Największą wadą raportu jest nachalne reklamowanie produktów Microsoft – choć z początku może się wydawać, że tak nie jest, to z każdą kolejną stroną rośnie natężenie product placement.

 

Pobierz raport

pdf
Pobierz raport „Telepraca – odpowiedź na wyzwania związane z rozproszonym biznesem XXI wieku”


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*