Raport „The Shifting Nature of Work in the UK: Bottom Line Benefits of Telework”

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Raporty » Raport „The Shifting Nature of Work in the UK: Bottom Line Benefits of Telework”

Autorzy: Kate Lister, Tom Harnish [więcej o autorach]

Rok publikacji: 2011

Liczba stron: 18

 

UWAGA. Jeśli szukasz ogólnych informacji o telepracy (pracy zdalnej, e-pracy, teledojazdach) to nie znajdziesz ich tutaj. Opis publikacji zawiera jedynie kluczowe zagadnienia w niej poruszane. Wiele publikacji powtarza te same fakty, dlatego je zebraliśmy i zapraszam do osobnych artykułów, stanowiących zbiorcze podsumowanie prac wiele autorów:

 

Kluczowe zagadnienia poruszane w publikacji:

Raport powstał przed jego „kanadyjskiem” odpowiednikiem „WORKshift Canada” i również polegał na zebraniu danych z wielu źródeł oraz na dokonaniu symulacji korzyści telepracy wyrażonych wartościowo w brytyjskich funtach (GBP).

Oto poglądowe dane dotyczące sytuacji telepracy w Wielkiej Brytanii:

  • 2/3 zawodów nadaje się do telepracy.
  • 4,9% brytyjskich zatrudnionych pracuje głównie z domu.
  • 2/3 pracowników chciałoby pracować w domu, gdyby miało możliwość, z czego 1/3 pozwoliłaby sobie na obniżkę pensji za opcję telepracy.
  • 16% Brytyjczyków rozważało zmianę pracy z powodu długich dojazdów.
  • UK na tle UE27 + Norwegia wypada przeciętnie i zajmuje dwunaste miejsce wśród państw, które umożliwiają telepracę przez 1/4 czasu.

Każda korzyść telepracy była przedstawiona po kolei i osobno są symulowane korzyści. Poniżej prezentuję jedynie ich podsumowanie, a przed tym zademonstruję założenia autorów.

  • Osoba telepracująca pracowałaby 2 dni w domu, a 3 dni w siedzibie.
  • 50% siły roboczej nadaje się do telepracy, a 67% z nich chciałoby telepracować.
  • Przyjęto, że przeciętny wzrost produktywności wyniósłby 20%.
  • Roczny dochód na Brytyjczyka wynosił 25720 GBP.

A oto wyniki symulacji:

KORZYŚCI Na jednego pracownika Dla całej gospodarki brytyjskiej
Dla pracodawcy

3 084

100%

23 miliardy

   – wzrost produktywności

~2 097

68%

15,3 miliarda

   – oszczędność na najmie

~555

18%

4,2 miliarda

   – mniej nieobecności

~401

13%

3,2 miliarda

   – spadek rotacji załogi

~31

1%

287 milionów

Dla pracownika

1 049

X

7,4 miliarda

Dla społeczności

284

X

2,1 miliarda

RAZEM

4 417

X

32,5 miliarda

Wartości wyrażone w funtach brytyjskich (GBP) i mówią o korzyściach występujących rocznie.

Źródło: Opracowanie własne na podstawie K. Lister, T. Harnish, The Shifting Nature of Work in the UK: Bottom Line Benefits of Telework, 2011, s.6-12

Porównajmy strukturę korzyści w Wielkiej Brytanii i Kanadzie na podstawie raportów napisanych według analogicznej metodologii w tym samym roku przez tych samych autorów.

Źródło: Opracowanie własne na podstawie K. Lister, T. Harnish, The Shifting Nature of Work in the UK: Bottom Line Benefits of Telework, 2011, s.12 oraz K. Lister, T. Harnish, WORKshift Canada, 2011, s.23

Widzimy, że w obu państwach największe korzyści występują po stronie pracodawcy, jednak w Kanadzie struktura korzyści w wartościach pieniężnych jest wskazuje na jeszcze większy udział korzyści pracodawcy oraz relatywnie znikome korzyści dla społeczności.

Opinia o publikacji:

Publikacja powstała w tym samym roku, co publikacja Telework Research Network o Kanadzie i jest skonstruowana w identyczny sposób. Choć raport był sponsorowany przez Citrix, to oprócz wzmianki na początku i na końcu nie ma więcej informacji o tym producencie, a w samej treści raportu brak product placement. Sama wartość merytoryczna publikacji zasługuje na pochwały i pragnę, by podobny raport powstał dla rynku polskiego, niemniej przyznaję, że raport o Kanadzie (powstał później) jest trochę lepiej zrobiony, a wnioski lepiej eksponowane.

Pobierz raport

pdf
Pobierz raport „The Shifting Nature of Work in the UK: Bottom Line Benefits of Telework”


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*