Optymalizacja działań w Internecie

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Porady » Pozostałe porady » Optymalizacja działań w Internecie

Własna strona internetowa daje wiele możliwości. Internauci prezentują swoją grafikę, ciekawe artykuły, zakładają fora dyskusyjne. Część stron www pełni jednak funkcję zarobkową. Można chociażby sprzedawać różnego rodzaju produkty czy świadczyć konkretne usługi.

O każdy serwis powinno się odpowiednio dbać, ale o stronę, która przynosi realne zyski, należy zadbać w sposób szczególny. Istotne są takie elementy jak: zaskakująca grafika, wartościowe treści, aktualizacja danych czy szybki kontakt użytkownika z serwisem. Ale to nie wszystko. Trzeba przede wszystkim przyciągnąć klienta. Służy temu marketing internetowy. Konkurencja na rynku jest ogromna, a więc trzeba działać szybko i skutecznie. Można wykupić tradycyjny baner reklamowy, zorganizować konkurs na portalu społecznościowym lub wysłać informację bezpośrednio do potencjalnego klienta za pomocą e-mail marketingu. W dobie Internetu trzeba też kłaść duży nacisk na pozycjonowanie strony.

Serwis, który znajduje się na nic nieznaczącej pozycji, nie daje efektów. Internauta nie dotrze do strony, która jest na setnym miejscu. Powinno się więc stosować takie techniki, które wyniosą ją do pierwszej dziesiątki wyników w wyszukiwarce. Użytkownik musi nie tylko dotrzeć na stronę, ale też musi przejawiać pewną aktywność. Interesujący serwis nie tylko przyciągnie potencjalnego klienta, ale też przekona go do zarejestrowania się, do podania swojego adresu mailowego, a w przyszłości do zakupu produktu lub usługi. Czynności te składają się na konwersję. Każdy, nawet najmniejszy przejaw aktywności na stronie, jest cenny. Im większa konwersja, tym wyższe zyski. Stały dochód jest możliwy tylko dzięki systematycznemu pomiarowi wskaźnika konwersji.

Przedsiębiorca musi też myśleć o ciągłym rozwijaniu serwisu. Strona internetowa nie może być ciągle taka sama. Trzeba regularnie wprowadzać nowości, zainteresować czymś Internautę. Bierność w dzisiejszych czasach nie jest wskazana. Dotyczy to również sfery biznesu w sieci.


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*