Nortel – duże oszczędności dzięki telepracy

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Case studies » Nortel – duże oszczędności dzięki telepracy

Firma: Nortel Networks

Omawiany okres: 1994 – 2004

Przebieg:

nortel logoOkoło 65% pracowników Nortela regularnie uzyskiwało bezpieczny dostęp w 2004 do systemów korporacyjnych (intranetu, emaila, folderów, aplikacji biznesowych) za pomocą swoich służbowych laptopów niezależnie od lokacji. Szacowało się, że w 2004 aż 8% wszystkich zatrudnionych pracowało na zasadzie telepracy permanentnej.

Efekty:

  • 15% wzrost produktywności odnotowany przez telepracowników
  • Większa satysfakcja z pracy o 11% wśród telepracowników w porównaniu do całej populacji zatrudnionych
  • Oszczędności w postaci 22 mln dolarów rocznie na mniejszych kosztach najmu i utrzymania biura
  • Szacowane oszczędności w wysokości 18 mln dolarów rocznie na rachunkach telefonicznych, dzięki telefonii VoIP
  • Elastyczna organizacja, która zapewniła kontynuacje działalności firmy nawet w przypadku kataklizmów lub ataków terrorystycznych

Komentarz: Wdrożenie telepracy było naturalne w przypadku Nortel, ponieważ była to firma, która specjalizowała się w rozwiązaniach telefonii IP. W ich przypadku było więc to pożądane z marketingowe punktu widzenia. Telepraca nie uchroniła firmy od problemów finansowych, w których się znalazła. Świadczy to, o tym, że praca zdalna choć niewątpliwie może pomóc, to nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy firmy. Dlatego zaleca się wdrożenie telepracy jeszcze przed pojawieniem się kryzysu w firmie w celach prewencyjnych.

Źródło: Raport „Telework for Australian Employees and Businesses”


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*