Firma: Nortel Networks
Omawiany okres: 1994 – 2004
Przebieg:
Około 65% pracowników Nortela regularnie uzyskiwało bezpieczny dostęp w 2004 do systemów korporacyjnych (intranetu, emaila, folderów, aplikacji biznesowych) za pomocą swoich służbowych laptopów niezależnie od lokacji. Szacowało się, że w 2004 aż 8% wszystkich zatrudnionych pracowało na zasadzie telepracy permanentnej.
Efekty:
- 15% wzrost produktywności odnotowany przez telepracowników
- Większa satysfakcja z pracy o 11% wśród telepracowników w porównaniu do całej populacji zatrudnionych
- Oszczędności w postaci 22 mln dolarów rocznie na mniejszych kosztach najmu i utrzymania biura
- Szacowane oszczędności w wysokości 18 mln dolarów rocznie na rachunkach telefonicznych, dzięki telefonii VoIP
- Elastyczna organizacja, która zapewniła kontynuacje działalności firmy nawet w przypadku kataklizmów lub ataków terrorystycznych
Komentarz: Wdrożenie telepracy było naturalne w przypadku Nortel, ponieważ była to firma, która specjalizowała się w rozwiązaniach telefonii IP. W ich przypadku było więc to pożądane z marketingowe punktu widzenia. Telepraca nie uchroniła firmy od problemów finansowych, w których się znalazła. Świadczy to, o tym, że praca zdalna choć niewątpliwie może pomóc, to nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy firmy. Dlatego zaleca się wdrożenie telepracy jeszcze przed pojawieniem się kryzysu w firmie w celach prewencyjnych.
Źródło: Raport „Telework for Australian Employees and Businesses”