Szefowa lepsza niż szef

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Szefowa lepsza niż szef

Brytyjski oddział Vodafone przeprowadził badania na próbie 1000 menedżerów z sektora prywatnego i publicznego. Zaobserwowana dwa ciekawe zjawiska.

  1. Okazało się, że kobiety na kierowniczych stanowiskach są bardziej wyrozumiałe dla podwładnych rozumieją, kiedy ci zajmują się w pracy spawami prywatnymi.
  2. Brytyjczycy zdają sobie sprawę, że w przyszłości siła robocza będzie znacznie częściej pracowała zdalnie z powodu oczekiwań generacji Y.

Skąd większa tolerancja od kobiet-szefów?

Zgodnie z badaniem Vodafone, szefowe lepiej rozumieją potrzebę zachowania równowagi na linii praca-rodzina, dlatego są bardziej tolerancyjne, kiedy zauważą, że pracownicy podczas godzin pracy zajmują się sprawami prywatnymi (zakupy on-line) lub siedzą na Facebooku. Interweniują dopiero, kiedy widzą, że z powodu spraw prywatnych cierpi jakość pracy.

Ponadto badania wykazały inne różnice, jeśli chodzi o wpływ płci na zarządzanie zespołem. Więcej kobiet (38,6%) niż mężczyzn (30,6%) piastujących kierownicze stanowisko NIGDY nie prosi swoich podwładnych o pracę w nadgodzinach. Również mniej kobiet (9,6%) niż mężczyzn (15,4%) oczekuje, by pracownicy regularnie pracowali dodatkowo poza wytyczonymi godzinami.

Powód większej wyrozumiałości i poszanowania życia prywatnego zatrudnionych wśród kobiet jest dość oczywisty – chodzi o własne doświadczenie. Pracujące mamy, które na domiar wszystkiego robią karierę, zdają sobie sprawę z tego, że udane życie osobiste przekłada się na dobre wyniki w pracy i na odwrót i dlatego też są bardziej empatyczne dla swojego zespołu.

Coraz więcej telepracy w Wielkiej Brytanii

Siedem na dziesięć ankietowanych menedżerów w badaniu Vodafone powiedziało, że w ich odczuciu system pracy od 9 do 17 staje się przestarzały i w coraz mniejszym stopniu odpowiada firmie i jej pracownikom.

63% (z proporcjonalną przewagą kobiet) respondentów toleruje załatwiania spraw prywatnych w biurze pod warunkiem, że nie zaniedbają przez to obowiązków służbowych. Peter Kelly, dyrektor zarządzający Vodafone UK, komentuje to następująco: „Dla wielu ludzi w Zjednoczonym Królestwie, sposób pracy się zmienia. Brytyjscy szefowie uświadamiają sobie, że biznesy, które chcą odnosić sukcesy, muszą skoncentrować się na rezultatach, a nie monitorowaniu co pracownik robi przy biurku”.

Kelly wskazuje, że przejście na elastyczne formy jest też powodowane zmianą pokoleniową: „Pojawia się nowa generacja pracowników, którzy preferują obudowywać pracę wokół życia prywatnego, a nie na odwrót”.

Aż 59% ankietowanych menedżerów powiedziało, że umożliwia pracę zdalną swoim pracownikom. Peter Kelly uznał, że to „tylko” 59%. Martwić może tylko 15% z przepytywanych menedżerów dostarcza telepracownikom sprzęt niezbędny do pracy (laptop i połączenie do systemów firmy).

Źródło: http://business.ukplurk.com/2011/11/employers-more-accepting-of-flexible.html


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*