Młodzi ludzie nie chcą siedzieć w biurze!

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Porady » Porady dla pracodawcy » Młodzi ludzie nie chcą siedzieć w biurze!

Cisco przygotowało świetny raport i infografiki, omawiające nadchodzące zmiany na rynku pracy, które będą wynikać z tego, że do głosu z większą siłą dojdzie pokolenie Y i Z. Cisco skłoniło 1441 studentów (w wieku 18-24) i 1421 pracowników (w wieku 20-29), by wypełnili ankietę on-line na specjalnej stronie między 13.05. a 08.06.2011. Ankietowani pochodzili z 14 krajów z 5 kontynentów takich jak: USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Wlk. Brytania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Rosja, Indie, Chiny, Japonia, Australia (po dwieście respondentów przypadało na kraj). Najważniejsze odkrycia z raportu Cisco Connected World Technology Report 2011 są ukazane w infografikach, które znajdują się na dole artykułu. Same liczby są dodatkowo przytoczone poniżej:

  • 2/3 respondentów uważa, że obecność w biurze nie jest potrzebna, by być produktywnym
  • 56% nie podejmie pracy w firmie, która blokuje dostęp do serwisów społecznościowych
  • 1/3 bardziej ceni wolność korzystania z serwisów społecznościowych niż zarobki
  • 1/3 młodych pracowników korzysta z co najmniej 3 urządzeń w pracy (np. komórka, laptop, komputer stacjonarny)
  • 60% studentów uważa, że ma prawo pracować zdalnie o elastycznych porach
  • 69% studentów sądzi, że regularne przebywanie w biurze jest zbędne. W porównaniu do badania z 2010 jest wzrost aż o 9 punktów procentowych
  • 63% pracowników chce mieć dostęp do danych firmowych z komputerów domowych, a 51% z urządzeń mobilnych
  • Co czwarty student sądzi, że jego produktywność wzrasta, gdy pracuje z domu

Co to oznacza dla pracodawców?

Cisco niestety nie uwzględniło Polski, ale na szczęście Pracujflexi.pl i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu przebadało 200 polskich studentów. Wydźwięk obu badań jest taki sam. Najmłodsi przedstawiciele siły roboczej sądzą, że praca w biurze nie jest konieczna, ponieważ równie dobrze można wykonać ją poza nim (w domu, bibliotece, kawiarni). Żadnej firmie na dłuższą metę nie opłaca się zatrudniać niezadowolonych pracowników, dlatego to właśnie pracodawcy będą musieli dostosować do wymagań pracowników, a przynajmniej uwzględnić ich potrzeby w swojej polityce zarządzania zasobami ludzkimi.  Telepraca i inne elastyczne formy zatrudnienia to przyszłość na rynku pracy zgodnie z oczekiwaniami studentów i młodych pracowników. Póki większość zatrudnionych to przedstawiciele generacji X, to pracodawcy mogą ignorować postulaty młodych. Już teraz połowa Amerykanów, które by mogło, chciałoby telepracować. A odsetek będzie się zwiększał w miarę jak na rynek pracy będą wkraczali przedstawiciele pokoleń Y i Z. Dlatego do możliwości pracy zdalnej lepiej się zacząć przygotowywać szybciej niż później, by móc wyrobić najlepsze praktyki telepracy w firmie. Bo kiedy za parę lat dojdzie do rozmowy kwalifikacyjnej i kandydat na pytanie o możliwość pracy z domu usłyszy odpowiedź „oczywiście, że proponujemy elastyczne formy zatrudnienia, ale nikt z nich nie korzysta”, to żadna osoba w to nie uwierzy i znajdzie pracę u kogoś, kto faktycznie mu za zaoferuje. Pracodawcom jednak to powinno spędzać sen z powiek, bo według badań to właśnie oni, a nie pracownicy, są większymi beneficjentami telepracy w ujęciu finansowym. ([1],[2] i [3]) .

Pokaż infografikę nr 1 (kliknij w obrazek, by powiększyć / waga obrazka: prawie 2MB)

cisco

Pokaż infografikę nr 2 (kliknij w obrazek, by powiększyć / waga obrazka: prawie 2MB)

cisco

Źródło: http://www.cisco.com/en/US/netsol/ns1120/index.html


Poleć znajomym: 

Dodaj komentarz

Twój email nie jest nigdy rozpowszechniany. Wymagane pola oznaczone są *

*
*