Pełny tytuł: The Bottom Line on Telework: California Government Workforce
Autorzy: Kate Lister, Tom Harnish [więcej o autorach]
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 18
UWAGA. Jeśli szukasz ogólnych informacji o telepracy (pracy zdalnej, e-pracy, teledojazdach) to nie znajdziesz ich tutaj. Opis publikacji zawiera jedynie kluczowe zagadnienia w niej poruszane. Wiele publikacji powtarza te same fakty, dlatego je zebraliśmy i zapraszam do osobnych artykułów, stanowiących zbiorcze podsumowanie prac wiele autorów:
- Definicja telepracy
- Korzyści telepracy
- Bariery i problemy telepracy
- Jakie cechy powinien mieć telepracownik?
- Jakie cechy powinien mieć telekierownik?
Kluczowe zagadnienia poruszane w publikacji:
Raport dotyczy pracowników administracji rządowej stanu Kalifornia i polega na wyrażeniu korzyści telepracy sektora publicznego w dolarach na pracownika. Konstrukcja publikacji opiera się na fakcie, że 50% posad w administracji nadaje się do telepracy, ale jedynie 5,3% pracowników stanowych oraz 2,5% jednostek lokalnych traktuje dom jako główne miejsce wykonywania pracy.
Autorzy publikacji przyjęli ogólne założenia:
- Częstotliwość teledojazdów: 2 dni w tygodniu,
- 79% zatrudnionych chciałoby teledojeżdżać,
- 51% posad stanowych i 48% w jednostkach lokalnych nadają się do telepracy.
Wzrost produktywności
Dane: Pensja pracownika stanowego to średnio 76862 USD rocznie, a pracownika jednostki lokalnej 77442 USD.
Założenia: 15% wzrost produktywności podczas dni, kiedy zatrudniony teledojeżdża wg danych Booz Allen.
Wynik:
- 6200 USD wzrostu przychodów rocznie na pracownika,
- 2,6 mld USD wzrostu przychodów rocznie dla całej administracji.
Mniejsza rotacja
Dane: Dobrowolna rotacja w administracji wynosi 9,2%
Założenia:
- Redukcja w rotacji o 15%,
- Koszt rekrutacji równy 138% rocznych zarobków na danym stanowisku.
Wynik:
- 1980 USD oszczędności rocznie na pracownika,
- 819 mln USD oszczędności rocznie dla całej administracji.
Mniej nieobecności
Dane: Współczynniki nieobecności wynosi 2,5%
Założenia:
- Redukcja w nieobecnościach o 4 dni rocznie według Booz Allen,
- Koszt nieobecności jest równy kompensacji za dzień nieobecności.
Wynik:
- 1790 USD oszczędności rocznie na pracownika,
- 741 mln USD oszczędności rocznie dla całej administracji.
Nieruchomości
Dane: Koszty biurowe (w tym najmu) na pracownika wynoszą średnio 6803 USD rocznie
Założenia:
- 2 dni teledojazdów w tygodnia oznacza redukcję kosztów biurowych o 20%,
- Nie uwzględniono oszczędności firmy na prądzie.
Wynik:
- 1360 USD oszczędności rocznie na pracownika,
- 563 mln USD oszczędności rocznie dla całej administracji.
ŁĄCZNIE DLA RZĄDU KALIFORNII
- 11365 USD korzyści netto na pracowniku,
- 4,7 mld USD korzyści netto dla całej kalifornijskiej administracji.
ŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI
- Od 1850 do 4500 USD rocznie oszczędności na pracownika,
- 8 dni roboczych zaoszczędzonych na dojazdach rocznie.
ŁĄCZNIE DLA SPOŁECZNOŚCI
Oszczędności w wysokości 253 mln USD rocznie na mniejszej liczbie wypadków samochodowych, redukcji emisji spalin i zużycia paliwa.
Opinia o publikacji:
Po sukcesie raportów o Wielkiej Brytanii i Kanadzie, tym razem zespół Telework Research Network przygotował raport o telepracy w kalifornijskim rządzie. Publikacja została skonstruowana w analogiczny sposób jak wspomniane raporty. Dane pochodzą z różnych źródeł, jednak całokształt jest spójny i wiarygodny. Po raz kolejny praca Kate Lister i Toma Harnisha zasługuje na pochwałę!
Pobierz raport
Pobierz artykuł „The Bottom Line on Telework: California Government Workforce”