Porady dla pracodawcy

Jesteś tu: zdalniej.pl » Rynek telepracy » Porady » Porady dla pracodawcy (Strona 2)

Młodzi ludzie nie chcą siedzieć w biurze!

Cisco przygotowało świetny raport i infografiki, omawiające nadchodzące zmiany na rynku pracy, które będą wynikać z tego, że do głosu z większą siłą dojdzie pokolenie Y i Z. Cisco skłoniło 1441 studentów (w wieku 18-24) i 1421 pracowników (w wieku 20-29), by wypełnili ankietę on-line na specjalnej stronie między 13.05. a 08.06.2011. Ankietowani pochodzili z [...]

Pracodawco! Przygotuj się na kolejną generację pracowników

Dopiero od kilku lat na rynku pracy obecna jest generacja Y (urodzeni między 1982 a początkiem lat dziewięćdziesiątych), a już należy się przygotowywać do nadejścia kolejnego pokolenia pracowników. Ze względu na postęp technologiczny skrócił się cykl „życia” najnowszych generacji. Powoli się wykluwa obraz najnowszego pokolenia, ale niepewność co do jej ostatecznej charakterystyki zdaje się potwierdzać [...]

Założyciel Sun Microsystems o telepracy

Podczas sympozjum „Work Anywhere”, które odbyło się w Uniwersytecie Stanowym w Sacramento dnia 22.09.2011 wystąpił Scott McNealy były CEO i założyciel firmy Sun Microsystems. Prezentacja znajduje się poniżej: Scott McNealy opowiada żartobliwie o telepracy i przytacza barwne anegdoty i nie do końca poprawne politycznie komentarze. Całość trwa 57 minut. W punktach przedstawione są najciekawsze twierdzenia [...]

Sam nie może, ale innym nie da… telepracować

Zazdrość współpracowników to nieprzyjemny temat. Możemy ją odczuć, gdy mamy: wyższą pensję, ciekawsze zadania i projekty, lepsze relacje z przełożonym, dodatkowe benefity (np. samochód służbowy), możliwość telepracy. Znalezienie się w takim gronie pracy zdalnej świadczy tylko o jednym: telepraca jest postrzegana za tak wartościową rzecz, że można jej zazdrościć. Nikt przecież nie zazdrości siedzenia po [...]

Najlepsze praktyki komunikacji w pracy

Jedną z przyczyn wzrostu produktywności telepracowników w porównaniu z pracownikami typowymi jest mniej dystrakcji poza biurem. Przede wszystkim pracownika zdalnego omija szum informacyjny oraz jałowe rozmowy niby o pracy, które można byłaby załatwić w inny sposób, niż odrywając pracownika od danego zadania. E-mail vs szybka rozmowa w cztery oczy Tutaj warto nadmienić, że należy stawiać [...]

Dystrakcje w domu pracownika zdalnego

Mniej dystrakcji poza biurem jest jednym z głównych czynników wzrostu efektywności dzięki telepracy. Ale czy to oznacza, że pracownik zdalny nie ma żadnych dystrakcji? Bynajmniej w poradniku „Work-life balance” opisałem bolączki pracy z domu. Dziś przedstawię dokładnie jakie czynności najczęściej odrywają telepracownika od pracy. Co najbardziej rozprasza podczas pracy z domu? Infopraca powołując się na [...]

Alternatywa dla podwyżki. Co można dać zamiast pieniędzy?

Od czasu do czasu zdarza się, że pracownik chce się spotkać w celu poproszenia o podwyżkę. Takie rozmowy mogą różnie wyglądać. Pracownik może argumentować chęć otrzymania podwyżki: swoim stażem, wybitnymi osiągnięciami, sytuacją osobistą, sytuacją makroekonomiczną, wyrównaniem do pensji kolegów. Nie zawsze prosi, czasem przyjmuje postawę roszczeniową i żąda wyższego wynagrodzenia. Może też do tego podchodzić [...]

Pracują nieefektywnie? Jak temu zaradzić

Firma doradcza European Leaders przeprowadziła badanie w marcu 2011 na próbie 2000 Brytyjczyków. Z informacji prasowej opublikowanej trzy miesiące później wynikało, że: 68% respondentów nie rozumie całościowej strategii firmy, 64% pracowałoby lepiej, gdyby byli zmotywowani, tylko 36% odpowiedziało, że pracuje na 100% swoich możliwości. Brak komunikacji między kadrą kierowniczą a pracownikami szeregowymi jest główną przyczyną [...]

Jak wykrzesać większą produktywność z pracowników?

Australijski oddział Ernst & Young w 2011 przeprowadził ankietę „Australian Productivity Pulse”nt. produktywności w pracy wśród 2500 zatrudnionych z sektora prywatnego i publicznego. Wyniki badań zostały opublikowane w raporcie „Wastage adds up despite motivated workers”.  Publikacja podsumowuje odpowiedzi respondentów, według których typowy dzień pracy można podzielić na: Praca, która tworzy faktyczną wartość dla firmy – [...]

Dlaczego dziś go/jej nie ma w pracy? Oryginalne wymówki

Pracodawca często musi słuchać/czytać wymówek, dlaczego pracownik nie przyszedł do pracy. Generalnie pracownik ma dwie możliwości: urlop na żądanie, zwolnienie chorobowego. W skali roku zgodnie z Kodeksem pracy pracownik może liczyć na maksymalnie 4 dni urlopu na żądanie, o ile ma jeszcze jakieś dni urlopu do wykorzystania. Urlop na żądanie należy zgłosić najpóźniej tego samego [...]